Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

onsdag 8 juni 2011

6:e juni med SWEA

Trots lååånga köer så kom jag till slut fram till Tea och Sweas 6:e juni firande. Det blev en trevlig svensk måltid i trevligt sällskap.

CIMG3949

CIMG3951

Efter maten så berättade Cecilia om hennes deltagande i VM i distansritt. Vi fick också ta del av hennes väg dit. Mycket intressant Cecilia, tack för att du delade med dig. Vi är stolta över dig.

CIMG3955

Igår åkte jag i väg i hettan och utförde några ärenden på förmiddagen. Sen blev det förstås lite fotbollskanalen-play och matchen mellan Sverige och Finland.

Jag gjorde också ett rejält röj i min garderob. Det blev inte mycket kvar. Mycket har jag sparat genom åren för att jag tänkt att jag nog snart ska gå ner i vikt och komma i de gamla kläderna. Men så har det inte blivit, utan det har gått åt andra hållet såklart. Så nu åkte allt ut. Om jag någonsin lyckas ta mig i kragen och gå ner några kilo så får jag väl belöna mig själv genom att köpa nya kläder helt enkelt, även fast jag tycker det är något av det tråkigaste man kan göra.

Pär lyckades skrämmas lite igår. Han ringde från Caterpillars parkeringsgarage och sa att Volvon var borta. Det är ju aldrig roligt om ens bil blir stulen, men i detta fallet skulle det bli extra tråkigt eftersom vi ju sålt bilen och bara har den till låns ett tag till. Pär har parkerat på ungefär samma parkeringsplats på plan 2 under nästan tre år nu. Så hade han gjort även denna dagen påstod han. Men bilen fanns inte där. Men innan han kallade på någon vakt så skulle han för säkerhets skull ta sig en promenad genom de andra våningarna också. En kvart senare ringde han och meddelade att bilen var återfunnen på plan 1. Pär var nog ordentligt trött när han körde till jobbet igår:) Det var en lättnad att få höra måste jag säga. Det hade inte varit så kul att ringa till köparna och sagt att deras bil var borta.

Nu ska jag se om det finns någon annan garderob eller något skåp jag kan röja i. Vore skönt att slippa släpa med sig en massa onödiga saker till Tyskland.

Ha det gott och ta hand om varandra.

Kram /Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar