Leander i Houston

Leander i Houston
Den här bloggen är tänkt som en liten dagbok för oss, och ett sätt för nära och kära runt om i världen att se hur vi har det.

måndag 3 maj 2010

Till Stockholm

Resan till Sverige gick bra. Herren i incheckningen sa inget om att jag hade två väskor att checka in och över 40 kg fast det stod på min biljett att jag bara fick ha en väska och 23 kilo. Antagligen hjälpte mitt silverkort till.

I Chicago sprang jag på en kör från Jönköpings folkhögskola som hade varit på turne. De skulle åka buss från Kastrup och de var vänliga att låta mig åka med till Laholmsinfarten. Jättebra, skönt att slippa hantera packningen på tåget.
Under mina dagar i Halland har jag hunnit med att besöka pappa och Gunnel, haft en trevlig eftermiddag med Telma och besökt värdcentralen i Laholm för mitt besvär i vänster öra.

Men nu har vi alltså påbörjat resan på riktigt med en tågresa mellan Hässleholm och Stockholm. Vi fick skjuts till Hässleholm av pappa och Gunnel.
Ikväll kl.9 så är det tänkt att Ethiopen airline ska lyfta från Arlanda och ta oss till Kongo via några mellanlandningar på vägen. I morgon eftermiddag kl 12.50 är det beräknat att vi ska landa i Kongo Kinshasa.


Erika och jag på väg till Stockholm

Nu ska vi äta vår medhavd matsäck.
Ha det gott
Kram/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar